Hybryda w polskiej ofercie Mercedesa – w tym nowe GLC 300e oraz GLE 350de

Mercedes-Benz jest pionierem elektromobilności, która zapewnia kierowcy realne korzyści. Producent ze Stuttgartu ma w swojej ofercie już 13 hybrydowych modeli plug-in, łączących możliwość bezemisyjnej jazdy na odcinku kilkudziesięciu kilometrów z wyśmienitymi osiągami i dużym zasięgiem. Najnowszymi przedstawicielami tej gamy są przebojowe SUV-y z gwiazdą: GLC 300e z silnikiem benzynowym oraz GLE 350de, który za sprawą jednostki wysokoprężnej i dużego akumulatora oferuje prawie 100 km zasięgu wyłącznie „na prądzie”.

Hybrydowe modele Mercedes-Benz typu plug-in – czyli z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka) – należą do gamy EQ Power. Pod tym hasłem kryje się marka produktowo-techniczna obejmująca wszystkie zelektryfikowane pojazdy Mercedesa, zarówno hybrydy plug-in (np. GLE 350de), jak i tzw. miękkie hybrydy bez możliwości doładowywania akumulatora (np. GLE 450).

Mercedes-Benz systematycznie poszerza gamę modeli EQ Power oraz całkowicie elektrycznych samochodów oznaczanych jako EQ – pierwszym z nich jest SUV EQC. Do końca 2020 r. portfolio producenta aut spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie obejmować 5 modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym oraz ponad 20 hybryd plug-in EQ Power.


Tymczasem już dziś nabywcy mają do wyboru 13 hybrydowych modeli Mercedesa z wydajnym napędem plug-in w różnych wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub obie osie, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Są to:

  • Klasa A 250e (hatchback i Limuzyna)
  • Klasa C 300de (Limuzyna i Kombi)
  • Klasa C 300e (Limuzyna i Kombi)
  • Klasa E 300de (Limuzyna i Kombi)
  • Klasa E 300e (Limuzyna)
  • GLC 300e 4MATIC (SUV i Coupé)
  • GLE 350de 4MATIC
  • S 560e

Hybrydy plug-in to odpowiedź na współczesne wyzwania mobilności. Każdaz nich łączy zalety napędu elektrycznego i spalinowego – korzysta bowiem z dwóch silników (spalinowego i elektrycznego) oraz dużego akumulatora z możliwością zewnętrznego ładowania. Dzięki temu oferuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym (w sam raz np. na dojazdy do pracy), a jednocześnie pozwala jednorazowo pokonać dłuższą trasę w trybie hybrydowym, korzystając z możliwości obu jednostek. W rezultacie hybrydy plug-in mogą pokonać 100 km, zużywając symboliczną ilość benzyny lub oleju napędowego. W dodatku są ciche i wyjątkowo dynamiczne, bowiem motor elektryczny służy tu także jako „dopalacz” dla silnika spalinowego.

Teraz w ofercie hybryd plug-in Mercedesa debiutują dwie nowości. Pierwszaz nich to GLC 300e, dostępny z nadwoziami SUV i Coupé. Napędza go 2-litrowy benzynowy silnik turbo i jednostka elektryczna. Moc systemowa wynosi 320 KM, a systemowy moment obrotowy to imponujące 700 Nm. GLC 300e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Dzięki akumulatorowi o pojemności 13,5 kWh w trybie elektrycznym potrafi przejechać 39- 43 km (w realistycznym cyklu WLTP). Jego prędkość maksymalna wynosi wówczas 130 km/h, a osiągi z powodzeniem wystarczą do sprawnej jazdy nawet na drogach szybkiego ruchu i z obciążeniem.


W ubiegłym roku GLC przeszedł szeroko zakrojoną modernizację, obejmującą m.in. wzbogacenie listy wyposażenia o kolejne innowacyjne systemy wsparcia oraz inteligentny system operacyjny MBUX. Nic dziwnego, że to najchętniej wybierany model Mercedes-Benz w Polsce – i czołowy przedstawiciel swojego segmentu w Europie.

Ceny Mercedesa GLC 300e 4MATIC w Polsce startują od 236 100 zł. Konfigurator modelu znajduje się pod tym adresem.

Druga nowość to GLE 350de – niespotykana propozycja w segmencie luksusowych SUV-ów klasy wyższej. Napęd Mercedesa GLE 350de łączy nowoczesny, wydajny silnik Diesla o pojemności 2 litrów z jednostką elektryczną i bardzo dużym jak na hybrydę plug-in akumulatorem o pojemności 31,2 kWh. Efekt: jego zasięg wyłącznie „na prądzie” wynosi aż 90- 99 km (cykl WLTP). To wszystko przy zachowaniu wysokich osiągów (0-100 km/h w 6,8 s) – moc systemowa napędu ma wartość 320 KM, a systemowy moment obrotowy to 700 Nm. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 160 km/h.

Oba modele wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Za pomocą ściennej ładowarki (wallbox), np. we własnym garażu, rozładowany akumulator GLC 300e można w pełni naładować w ciągu 1,5 godziny, a przy wykorzystaniu konwencjonalnego domowego gniazdka „tankowanie” trwa około 5 godzin. W przypadku GLE 350de ładowanie trwa odpowiednio dłużej. Dodatkowo model ten oferuje też szybkie ładowanie, trwające około 30 min.

Ceny Mercedesa GLE 350de 4MATIC w Polsce startują od 349 800 zł. Konfigurator modelu znajduje się pod tym adresem.