Na początku tego tygodnia odbyła się premiera najnowszej generacji samochodu Cadillac Escalade, wyposażonego w wyświetlacze P-OLED marki LG. Jest to zarazem pierwszy trafiający do produkcji pojazd wyposażony w zakrzywiony wyświetlacz OLED. Futurystyczny, zintegrowany system wyświetlaczy stworzony przez LG zapewnia kierowcom między innymi szeroki kąt widzenia, lepszą funkcjonalność interfejsu, a producentom niezrównaną swobodę projektowania aut.

Centralny element wnętrza ikony
Rzeczywistość rozszerzona na pokładzie
Zaawansowany system SUV-a Escalade jest wyposażony w różnorodne funkcje, takie jak nawigacja z efektami rzeczywistości rozszerzonej, czy kamera termowizyjna Night Vision, oparte na oprogramowaniu firmy LG, które jest zgodne z wymaganiami nienaruszalności poziomu bezpieczeństwa funkcjonalnego w motoryzacji (ASIL), określonymi przez międzynarodową normę ISO.
Większy komfort
Firma badawcza IHS Markit przewiduje, że wartość ogólnoświatowego rynku wyświetlaczy samochodowych wzrośnie z 7,8 mld USD w roku ubiegłym do 10,5 mld USD w roku 2023. Szeroki kąt widzenia, zakrzywienie oraz wyraźna grafika sprawiają, że cyfrowy kokpit z wyświetlaczami P-OLED jest znacznie wygodniejszy i bardziej intuicyjny dla kierowcy. Znaczna elastyczność oraz wyjątkowa smukłość paneli OLED są też atrakcyjne z punktu widzenia producentów samochodów klasy Premium, którzy chcą płynnie wdrażać innowacje i oferować je klientom ceniącym najnowsze rozwiązania.
„Debiut tej technologii w samochodzie tak renomowanej marki jak Cadillac jest dla nas zaszczytem i stanowi potwierdzenie, że nasze rozwiązania motoryzacyjne zaliczają się do najlepszych w branży,” powiedział Kim Jin-yong, prezes działu LG Vehicle Component Solutions. „Wiedza i doświadczenie, które firma LG zdobywała przez lata osiągając pozycję światowego lidera w dziedzinie telewizorów OLED, przyczynią się również do podwyższenia komfortu kierowców i pasażerów.”